Blog 7 29-07-2014 - Reisverslag uit Zhangjiajie, China van LinLizErnst Weijen - WaarBenJij.nu Blog 7 29-07-2014 - Reisverslag uit Zhangjiajie, China van LinLizErnst Weijen - WaarBenJij.nu

Blog 7 29-07-2014

Door: Ernst

Blijf op de hoogte en volg LinLizErnst

30 Juli 2014 | China, Zhangjiajie

Na bijna 6 uur in de bus komen we aan in Zhangiajie 張家界. Niet zo,'n hele grote stad en op de achtergrond de prachtige Tianmen berg, een kabelbaan gaat naar de top met enorme overspanning en boven kun je prachtig rond wandelen , langs de steile wanden zijn smalle wandel paden gelukkig wel met reling want het gaat een paar honderd meter recht omlaag.
Fantastische uitzichten, veel trappen dus veel zweten maar wel de moeite waard,als laatste de Tianmen cave waar ze als stunt wel eens met een vliegtuig door zijn gevlogen.
1ste avond naar een openlucht voorstelling van een Chinees liefdesdrama geweldig decor en minstens 100 acteurs en actrices de show was bijna afgelopen en de meeste Chinezen gingen al zonder het einde af te wachten het was toch wel een applausje waard.
Volgende ochtend taxi naar Zhangiagie national forrest park een natuurreservaat 391vierkante km. groot met prachtige kalksteen zuilen. Er lopen wegen door het park waar je met een hop on hop off. busje jezelf kunt verplaatsen verder lange wandelingen op de makkelijke stukken is het een herrie van jewelste zoveel Chinezen als er rond lopen zoveel herrie maken ze ook,en de Chinese krekel kan er ook wat van, in het begin van het park hele trossen apen die er met je spullen vandoor gaan als je niet oplet. Met kabelbanen kom je op mooie plekjes met fantastische uitzichten op de kalksteen formaties waar Avatar is opgenomen. Aan het eind van de middag nog even een paar trappen naar een mooi punt,nou mooi was het wel maar het waren ruim 3000 traptreden ,zweet,zweet uiteindelijk met een lift aan de buitenkant van de rotsen zeker 200 m recht naar beneden en met de laatste bus naar de uitgang.met moeite de taxichauffeur uit kunnen leggen waar we heen moesten was wel bijna een uur rijden,eerst vragen bij een hotel toen midden op weg overstappen op een andere taxi maar we zijn er gekomen en dat voor omgerekend 10 euro.
Morgen met de bus terug naar Changsha en dan de volgende dag met de bullittrain naar Guilin onze eennalaatste stop.

• 30 Juli 2014 - 10:11

Dennis, Eskil En Ingrid:

Jee, wat een avonturen weer. Goed voor de conditie al die trappen lopen ;-)

Veel plezier nog de laatste week. Kus voor jullie drieen!

Liefs, Dennis, Eskil en Ingrid

• 30 Juli 2014 - 10:23

Michel:

Wat een gave trip zijn jullie toch aan het maken!
    Ik ben erg benieuwd naar de foto's.
    Geniet er nog even van :-))

• 30 Juli 2014 - 11:02

Angelo:

Denk dat er ook 2 bullittrains.. bij jullie in de garage staan te wachten voor de volgende rit !!
    Verder geweldig om te lezen wat jullie daar allemaal ondernemen. Geniet er maar met volle teugen van.

Groetjes en liefs Angelo en Hilda.

• 30 Juli 2014 - 11:17

Rob Van Der Sloot:

Ben heel benieuwd naar de foto's, veel plezier verder! Xxx

• 30 Juli 2014 - 12:14

Alex:

pfff
    krijg het er al warm van alleen het lezen al!
    zoveel trap treden
    dat word idd een avondje foto"s kijken hopen we
    nog veel plezier
    groetjes uit Tilburg
    Monika en Alex

• 30 Juli 2014 - 20:46

Oma Oosterhout:

Lin, wat heb je weer een prachtig verslag geschreven.Het Oosten, China en Indonesië hebben overeenkomsten met elkaar.De krekel(djangkrik) hoor je iedere morgen, net als het kraaien van de haan.
    De apen, die je spullen afpakken is ook herkenbaar.De geluiden en geuren zijn typisch voor het Oosten.Het mooiste van de dag is altijd tussen 5 en 6 uur 's morgens.Is dat ook in China zo?Ook de zonsondergang niet te vergeten.)Om 1800 uur is het dan ineens donker.Ben benieuwd, of dat in China ook zo is.
    Ik denk,dat we nog maanden kunnen praten over je prachtige geboorteland.
    Vandaag je neefje Eskil en maandag Joan bewonderd.Wat zullen je blij zijn jou binnenkort te ontmoeten.
    Hier nog eentje natuurlijk.
    Geniet nog maar met papa en mama.Een dikke knuffel voor alle 3 van
    oma Oosterhout.

• 31 Juli 2014 - 00:38

Mia:

Ho i China reizigers.
    De weken vliegen zo wel voorbij mensen, en wat een verhalen. Je ziet dat je niet hoeft te sporten om fit te blijven met al die trappen die jullie hebben gelopen. Jullie maken wel veel foto's hé dan kunnen wij thuisblijvers ook een beetje aan China ruiken als we jullie foto's zien hahaha. Tevens is het erg leuk om jullie reis verslagjes te lezen geniet lekker verder en lieve groeten van ons Mia en Piet.

• 31 Juli 2014 - 12:01

Van Weijen:

Wij worden geregeld op de hoogte gehouden door tante frieda,lekker makkelijk.
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebt geniet nog maar een week is zo voorbij.
    Wij konden in het begin niet openen maar nu dus wel.
    De verhalen horen we straks wel als je weer thuis bent.
    Goed van jou Lin,wat ben jij veel aan het leren,
    We kijken naar jullie thuiskomst uit.
    Tot ziens en veel liefs van jullie ouders,dikke kus.

• 01 Augustus 2014 - 07:48

Jose:

Mooi verhaal weer, kan me er zo een beeld bij vormen, maar ben heel benieuwd naar de foto's!! Veel plezier nog deze vierde week (klinkt beter dan laatste week).
    Kus uit Rijen

• 01 Augustus 2014 - 11:49

Ad En Jolanda:

Dag Lin, Ernst en Lizzy,

Wauw, wat een avonturen maken jullie mee, heel mooi om te lezen! Laatst eens een foto gezien van trappen bij een Chinese berg, nou als dat die van jullie is moet je iig geen hoogtevrees hebben! Het klinkt als een prachtig geboorteland, Lin, fijn voor ons om het zo een beetje mee te beleven. Geniet nog maar even samen met je papa en mama, heel veel groetjes van Ad, Yolijn, Yade en Jolanda