Blog 9 Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van LinLizErnst Weijen - WaarBenJij.nu Blog 9 Guilin - Reisverslag uit Guilin, China van LinLizErnst Weijen - WaarBenJij.nu

Blog 9 Guilin

Door: Lizzy

Blijf op de hoogte en volg LinLizErnst

03 Augustus 2014 | China, Guilin

Vrijdag 1 augustus. We werden opgehaald door een touringcar-bus. Na uurtje rijden, kwamen we bij de Li rivier, Yangdi pier.. Nog voor de bus stilstond, kwamen diverse Chinese verkoopsters naar de bus toegelopen..ze verkochten van die waterpistolen...
Na wat gegeten te hebben en Niet naar de wc geweest te zijn (vies ..brrrGezichtje met uitgestoken tong en dichtgeknepen ogen), werd de groep verdeeld over diverse bootjes ( geen echte bamboe bootjes, ipv bamboe plastic buizen waar een plateau op bevestigd was, met daarop stoeltjes, motor bamboe boat). Na een heerlijk tochtje van 2uur over de Li en genietend van het mooie uitzicht (van Yangdi tot the nine horses Hill pier) werden we afgezet. Daar natuurlijk ook weer diverse kraampjes met allerlei souveniertjes ( jurken, kettinkjes, armbandjes, kaarten, honing, fruit enz.). Na rondgekeken en naar onze gids gezocht te hebben (wij hadden de snelste boot), moesten we in een soort golfkarretje en werden we een stuk verder gebracht. Daar weer de bus in naar een ander punt aan de rivier, Yulong village) en daar waren de echte bamboebootjes. Boottochtje met 2x rivierverschil van halve meter(stelde niets voor, maar toch wel leuk), heen en weer, van en naar de dragon bridge.
Nog even een buffel gevoerd, bus weer in en naar rit van anderhalf uur waren we weer terug in Guilin. Heerlijk gegeten bij the irish pub en heerlijk naar bed ( zeer hard bed, teken van goed hotelBlozend gezichtje).
Zaterdag moesten we om 7.50uur in de lobby klaarstaan. Touringcar bus in en na diverse mensen opgehaald te hebben, vertrokken we richting de Longli Rice fields.
Na 2,5 uur en overgestapt op een kleiner busje kwamen we eindelijk aan in het plaatsje Pingan.
Nadat de gids de kaartjes had geregeld, 25 yuan, mochten we de Pingan ricefield area binnen...
Het stadje is gebouwd tegen de heuvels met uitzicht op de rijstvelden. Schitterend. Na eerst een echte bamboe maaltijd genuttigd te hebben in gezelschap van 2 Nederlanders, broer en zus, vertrokken we naar de top. Na weer tig treden, kwamen we hijgend, vooral ik, boven. Wow!! Wat een uitzicht. Weer veel foto's gemaakt. Lin en ik konden het niet laten om ons in de traditionele kleding te hijsen...diverse foto's werden gemaakt van ons en niet alleen door Ernst...
De vele kraampjes, boven en op bijna alle treden, werden bemand, of beter gezegd, bevrouwd ( bestaat niet volgens mij) door de long hair people. Kleine, wat steviger dan de Chinezen, langharige vrouwen in mooie klederdracht.
Na alle treden weer gehad te hebben, iedereen weer in het busje en op weg naar het dorp van de long hair people.
In een mooi houten gebouw werd er een showtje opgevoerd. Erg toeristisch, maar goed dat hoort erbij. Bij afscheid van de long hair people werden we allemaal in ons achterwerk geknepen. Teken dat ze je aardig vinden. Nou ik vond ze niet zo aardig, huh, ze knepen best hard! Gezichtje met knipoog
Busje weer in, daarna de grotere bus en terug naar Guilin.
En ja hoor Lin wilde alweer bij de Irish pub gaan eten...
Knoflook brood, salade, pizza en Ernst een Heineken, ik tequila sunrise (Lachebekje (zwart-wit)️) en Lin cola hmmmmLachebekje met lachende ogen
Zondag 3 augustus heerlijk uitgeslapen en wel tot 9.45uur. En wel op die harde bedden Blozend gezichtje zal wel een keer nodig geweest zijn...
Vandaag gewandeld en heerlijk geshopt....
Lin haar nagels laten doen en ik mijn voetnagels en voeten en wel voor maar 160yuan. Omgerekend nog een 20 euro. Totaal zijn ze 1,5 uur met ons bezig geweest. Hmm.
Vandaag op tijd naar bed. Morgen 5 uur eruit en met taxi naar het vliegtuig. Naar Hongkong.
Groetjes van ons 3-tjesRode draak (mahjong)️

• 03 Augustus 2014 - 22:14

Rob Van Der Sloot:

Hi family, leuke dingen/belevenissen! Groet & xxx

• 03 Augustus 2014 - 22:43

Moelands:

Hoi reizigers. Jullie hebben echt heel wat te vertellen als je thuis komt .
    Daar kunnen jullie lang op teren nietwaar!!!! gr. van ons p & M

• 04 Augustus 2014 - 09:42

Hilda Angelo:

Wat een blog met al die verschillende gezichtjes....erg leuk om te lezen, en jullie reizen wat af...het lijkt wel of jullie heel China aan het doorkruisen zijn. Als jullie thuiskomen zullen jullie wel 100 x moeten vertellen! Of allemaal in een keer uitnodigen...heb je het gehad hahaha...liefs, Hilda Angelo

• 04 Augustus 2014 - 09:49

Caroline:

Hoi Lin, Liz en EJ,

Jemig, wat maken jullie veel mee. Dat past ook wel bij jullie. Wat moet dit heerlijk zijn.
    Leuk hoor, zo'n reisverslag. We genieten hier echt mee!

Groetjes,
    Erwin Caroline Sander Maud.

• 04 Augustus 2014 - 10:56

Jan Johanna Voets:

Hoi Lizzy, Lin en ErnstJan

Wat een avontuurlijke reis zeg en wat maken jullie leuke dingen mee.
    Volop genieten en bij tijden natuurlijk ook wat afzien.
    Leuk om elke keer weer jullie verslag te lezen.

Fijne reis verder.
    Groetjes Jan en Johanna

• 04 Augustus 2014 - 10:57

Oma Oosterhout:

Lieve 3,

Geweldig,geweldig!Maanden nog napraten en "'beleven op je netvlies" van die mooie herinneringen van China.Niet te geloven,dat jullie donderdag a.s. al weer terugkomen.
    Alvast een goede vlucht en behouden thuiskomst toegewenst.Afgelopen zaterdag op de pasar malam een chinees meisje gesproken (even oud als Lin) en een waaiertje bij haar gekocht.
    Herkenbaar de vieze toiletten,vooral op de boot van Java naar Bali en vice versa.
    Ook dat knijpen in de billen: Pa keek zo ongelukkig,toen Luwih dat altijd deed.Andere landen andere culturen.
    Dus hoe harder,hoe aardiger je ze vinden.