Blog 6 Changsha - Reisverslag uit Pingyao, China van LinLizErnst Weijen - WaarBenJij.nu Blog 6 Changsha - Reisverslag uit Pingyao, China van LinLizErnst Weijen - WaarBenJij.nu

Blog 6 Changsha

Door: Lin

Blijf op de hoogte en volg LinLizErnst

26 Juli 2014 | China, Pingyao

Hee hallo
24/07/2014 vandaag hebben we als ontbijt noedels met een gebakken eitje op.
Daarna zijn we met de taxi naar de plaats waar ik gevonden ben gereden, dat bleek uiteindelijk nog heel moeilijk te zijn voor de taxi chauffeur hij heeft het wel 5 keer moeten vragen aan andere mensen waar het was. Oké we waren aangekomen en nu? We hebben een beetje door de straat gelopen en iedereen keek ons aan. Nou we wilden net weggaan toen mama vroeg: zullen we aan de hekportier vragen of ze Engels kan zodat we misschien in social welfare no. 2 kunnen kijken. Do you speak English? Natuurlijk kon ze geen Engels maar werd er iemand anders bij geroepen die wel Engels kon. Nou ja een beetje. Dus papa legde uit wat we wilden maar hij snapte er niks van. Toen belde hij zijn moeder die wel Engels kan. Papa heeft het nog een keer uitgelegd en het bleek dat dit adres niet meer wordt gebruikt als kindertehuis. Maar dat er nog wel alles staat. Dus na heel wat wachten en bellen wachten en bellen kregen we uiteindelijk een rondleiding. Afdeling 2 en 3 hebben we gezien. De mevrouw aan de telefoon zou regelen voor ons dat we morgen naar het nieuwe social welfare no. 2 mochten. Daar zouden ze waarschijnlijk nog al mijn documenten hebben. Dus de volgende dag 25/07/2014. Vandaag gaan we naar social welfare no. 2 nieuwbouw. Nicole de eigenaresse van de villa waar wij slapen gaat mee. Want die kan tolk zijn voor ons. We werden met een taxi naar een plaats gebracht waar iemand anders van het kindertehuis ons zou ophalen en naar het kindertehuis te brengen. Toen we daar aankwamen zagen we door de deuropening een bord met Welcome Home, Xiaobin erop in het Chinees en in het Engels. Dus dat was al een hele verassing. Daarna mochten we plaats nemen in de VIP room. Er werden documenten gehaald en wij moesten maar wachten en wachten. Uiteindelijk kwam de mevrouw zitten en liet alle documenten van mij zien. Die hadden ze allemaal bewaard. Dat was wel even heftig voor mij papa en mama. En het werd nog erger ze gaven mij mijn kleren die ik aanhad toen ik werd gevonden. En ze gaven dingen die door de kinderen van hier werden gemaakt. Ik kreeg ook een fles met aarde van social welfare no. 2 het oude gebouw & briefjes met wensen erop geschreven. En een armband die gemaakt is door een gehandicapt meisje waarmee ik vroeger ook speelde genaamd Gui xiao I. Dat was wel heel bijzonder. Daarna mochten we bij de kinderen kijken. Er zijn daar alleen maar kinderen met een handicap. Die blijven daar voor heel hun leven. Gui xiao I heb ik ook gezien en ik heb haar mijn hoed en mijn grootste knuffel gegeven. Daarna kregen we een hele uitgebreide lunch. Daarna mocht ik in een boek schrijven onze gegevens. Het was een boek waar alle kinderen in schreven die terug kwamen om te kijken waar ze zijn opgegroeid. Er zijn er maar 6 komen kijken. Dat was het heel emotioneel.
Nou tot de volgende keer!!
Xxxx Lin

  • 26 Juli 2014 - 14:11

    Leo En Elly:

    Hoi Lin, Wohw het is zelfs heftig om dit zo te lezen, maar ook erg mooi. Mooi dat ze je documenten en je kleertjes nog hadden en mooi dat je je vriendinnetje nog zag. Wel erg dat ze gehandicapt is en daar dus moet blijven. Ik hoop dat ze het daar goed heeft. Geef je vader en moeder maar een extra dikke knuffel!! En jij een dikke kus van ons! Liefs Leo en Elly.

  • 26 Juli 2014 - 15:51

    Mia:

    Hallo lieve mensen in China.
    Jonge ,jonge wat een emotioneel gebeuren Lin, Lizzy en Ernst/Jan. Ik heb met tranen in mijn ogen jullie verslag zitten lezen. Wel een hele mooie ervaring die je niet meer vergeet. Erg fijn dat je nu zelf de bewaarde documenten gezien en gelezen hebt en baby kleertjes die je gedragen hebt mee hebt gekregen. Het was voor jullie alle drie een heel bijzondere en ook een fijne dag geweest denk ik.
    Ik zie wel en lees natuurlijk dat er genoten word en dat moet ook niet waar!. En je hebt hele leuke dingen gehad van onschat bare waarde. hopelijk krijgen jullie alle cadeautjes die jullie gekocht en gekregen hebt mee hahaha. Geniet verder van alles wat nog op jullie pad komt en we horen elkaar wel weer liefs van ons Piet & Mia

  • 26 Juli 2014 - 19:45

    Hilda Angelo Bronzi:

    Lieve Lin Lizzy en Ernst Jan,

    Dat is een hele belevenis geweest waar uiteraard veel emotie bij kwam kijken. Ik heb het verslag gelezen met een dikke krop in mijn keel, maar voor jullie een hele ervaring met herinneringen die ze nooit meer af kunnen pakken. Bewaar ze goed in je hart Lin ze zijn van onschatbare waarde voor later. Al die cadeautjes die je hebt gehad van de kinderen zal jou en ook je papa en mama wel goed hebben gedaan, al weer leuke herinneringen waar je op terug kan kijken met veel plezier. Ik lees ook dat jullie al heel veel hebben gezien en genieten van jullie reis. Wij zijn zo benieuwd naar jullie verslag als jullie weer thuis zijn. Geniet nog maar van de laatste dagen/weken, heel veel liefs groetjes, Hilda Angelo xxx

  • 26 Juli 2014 - 21:30

    Lian Van Vorstenbosch:

    Lieve Lin,
    Wat een emotionele- maar ook fantastische ervaring moet dat zijn geweest...en wat een lieve hulpvaardige mensen heb je daar ontmoet. Zo zie je maar dat de mensen heel respectvol omgaan met al die lieve kinderen. Wat fijn dat jij zo dichtbij jouw roots komt....een ervaring die je nooit zal vergeten. Ook het verslag van jullie reis in dit prachtige land is geweldig. Geniet ervan, samen met Lizzy en Ernst Jan <3
    Groetjes en een dikke kus van Lian ;-)

  • 27 Juli 2014 - 07:15

    Jose:

    Lieve lin, Lizzy en Ernst,
    Jullie hebben een paar onvergetelijke dagen gehad, maar ook emotioneel heavy! Wat fijn dat je dit kan meemaken! Het voegt heel veel toe aan deze hele reis denk ik. Geef het goed tijd om te laten bezinken, stop het in je rugzakje en dan kun je er later steeds aan terugdenken. Heel veel plezier in je verdere reis! Kus van Taco, Jose, Indy en Didi

  • 27 Juli 2014 - 10:50

    Jan En Jacqueline:

    Woh, wat een prachtige ervaring!! Erg indrukwekkend om te lezen.
    Geniet nog van jullie verdere ervaringen!!
    Dikke knuffel, xxxx

  • 27 Juli 2014 - 11:43

    Jolanda & Ad:

    Zo lieve luitjes,
    Wat een heftig verslag en bijzonder wat jullie mee maken, fijn dat jullie het met velen willen delen. We blijven jullie volgen goede reis verder en geniet groet Jolanda & Ad

  • 27 Juli 2014 - 20:26

    Roy&Melina:

    Hele emotionele ervaringen om zo te lezen!
    Mooi om over na te denken ook later...
    Jullie met z'n 3 en een onvergetelijke reis zo, koester en bewaar het maar in jullie gedachten!!
    Groeten van Roy&Melina

  • 28 Juli 2014 - 01:25

    Taco:

    Hi Lin, Ernst en Lizzy,
    Ik ben nu in Chicago voor een beurs, maar lees jullie reisverslagen toch wel. Het is een heel mooie reis die jullie maken. Natuurlijk is er een hele eigen reden voor jullie drieen om naar China te gaan. Lin, wat heb je een mooi verslag geschreven van jullie bezoek aan het weeshuis, ik ben onder de indruk hoor!
    Nog heel veel plezier en tot snel!
    Taco

  • 28 Juli 2014 - 14:43

    Oma Oosterhout:

    Lieve 3,

    Wat emotioneel en prachtig allemaal.Lieve mooie kleindochter,wat ben je een bofkont en zo "'rijk"' met je papa en mam, famlie en vrienden.Net als de beeldschone Joan Willy,die ik vanmorgen heb mogen bewonderen.
    Ik volg jullie op de voet,ook via de smartphone.Bart en Naomi zijn apetrots.En wat heb ik bizondere kleinkinderen in Nederland en China.Tot je volgende prachtige verslag.Love you 3.
    Oma Lizzy.

  • 28 Juli 2014 - 21:23

    Dennis, Eskil En Ingrid:

    Lieve Lin,

    Oma had al wat geappt van jullie ervaringen in het weeshuis, we hebben het met tranen in onze ogen gelezen. Wat bijzonder dat je je speelkameraadje van vroeger hebt ontmoet.
    En dat ze jouw kleertjes bewaard hadden, jeetje. Een hoop indrukken doe je op in een paar weken, laat het maar eens rustig bezinken als je terug thuis bent.

    Een dikke knuffel voor jouw lieve ouders en een nog grotere knuffel voor jou!!!

    Geniet nog van de verdere reis, we zien er naar uit om jullie weer te zien!

    Liefs,

    Dennis, Eskil en Ingrid



  • 03 Augustus 2014 - 22:23

    Erwin, Caroline, Sander En Maud:

    Hi lieve Lin/Ernst/Liz,

    Wat een heftig verhaal en erg mooi beschreven.We hebben het gelezen met een brok in onze keel. Wat bijzonder dat je je speelkameraadje weer terug hebt ontmoet en dat je je eigen kleertjes weer terugziet. Erg emotioneel hoor. Het zijn mooie momenten om te koesteren zeg en die jullie eeuwig bij zullen blijven. Wat ongelooflijk mooi dat jullie deze schitterende ervaringen met jullie drietjes meemaken.
    Het is allemaal erg indrukwekkend om jullie avonturen te lezen.

    Liefs en een hele dikke kus voor jullie.
    Ep, Caro, Sander en Maud.

  • 03 Oktober 2014 - 23:44

    Rene:

    hoi Lin en familie

    ik ga zoals het er nu naar uitziet in december voor de tweede keer na changsha
    mochten jullie nog iets aanvullends willen naar aanleiding van jullie zoektocht, en ik kan dit regelen dan kan ik misschien wat voor jouw , jullie beteken?
    ik hoor het wel

    Rene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Pingyao

LinLizErnst

Actief sinds 20 April 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 8814

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

reis naar China

Landen bezocht: