Blog5 Zaterdag 19/7 met de snelle trein naar Xian. - Reisverslag uit Pingyao, China van LinLizErnst Weijen - WaarBenJij.nu Blog5 Zaterdag 19/7 met de snelle trein naar Xian. - Reisverslag uit Pingyao, China van LinLizErnst Weijen - WaarBenJij.nu

Blog5 Zaterdag 19/7 met de snelle trein naar Xian.

Door: Lin en Lizzy

Blijf op de hoogte en volg LinLizErnst

25 Juli 2014 | China, Pingyao

Hallo allemaal
Hier blog 5
Zaterdag 19/7 met de snelle trein naar Xian.
Helaas geen zitplaatsen, maar af en toe konden we zitten. Reis duurde 3 uur. De trein reed gemiddeld 250 km per uur.
We dachten slim te zijn en gelijk treintickets te boeken van Xian naar Chengdu.
Met de metro naar Jano's backpackers hostel, gelegen binnen de stadsmuren.
Na een wandelingetje met alle spullen, puffffff in die hitte, kwamen we aan bij het hostel.
De treinkaartjes, navraag bij medewerker, dat het dus treinkaartjes waren van een boemeltreintje.
Rit zou dan 16 uur duren, daar hadden we natuurlijk geen zin in.
De medewerker zocht en zocht en uiteindelijk heeft hij vliegtickets geboekt voor ons.
En de treintickets kon je terug brengen naar het treinstation en zou je het meeste geld terugkrijgen.
Wij dus met bus 603 naar het treinstation.
Aangekomen, slik, wel duizenden Chinezen...help... Waar moeten we zijn?
Tig rijen met mensen voor een loket.. Toch maar in een rijbaan staan...
Someone speak english?
We kregen uiteindelijk van een Chinese dame hulp. Candy genaamd.
We moesten dus helemaal aan de andere kant zijn binden 2 loketten met refund erboven!!
Gelukt!!!
En weer met bus 603 terug. Eerder uitgestapt en naar de winkels. Xian is een moderne stad met zeer veel mooie, chique winkels.
Ook weer een stad met veel verkeer; auto's, scootertjes op batterijen, fietsers, taxi's.
Jano's backpackers hostel is een leuk hostel met diverse barretjes in de buurt en uitkijk op de mooie gerenoveerde en s avonds verlichte stadsmuur.
Zondag excursie! Met gids met een busje naar de terracotta fabriek, de warriors, museum.
Geweldig om te zien. Indrukwekkend! Diverse mooie spulletjes gekocht.
S avonds naar een show geweest met van tevoren dumplings maaltijd.
Lieve help, de dumplings bleven maar komen.. Met ham, met groente, met kip, met vis, met .....
Heerlijk!! Chinese thee erbij, biertje.
De show... Super mooi. Mooi Chinese danseressen in schitterende kleding, muzikanten, stoere krijgers enz. De moeite waard!!
Na de show terug naar het hostel via het park. Dames aan het dansen, oude mannetjes aan het praten, mensen aan het wandelen...
Via het terras van een plaatselijk barretje; Ernst een biertje en ik een heerlijke cocktail; naar ons bed in het hostel. Bed van de ene muur naar de andere muur. Gezellig met z'n 3 en in bed.
Volgende ochtend met de taxi naar het vliegveld. Inchecken met onze paspoorten en ja wel hoor. Het klopte allemaal. Met hainan airlines naar Chengdu.
Vertrek 14.15, aankomst 15:35. Met zwarte taxi naar Chengdu.
Adres in het Chinees en we werden netjes in de buurt afgezet. Oké, nu nog het appartement vinden, na 3 keer navragen en uiteindelijk een Chinees, genaamd Luke gevonden, die Engels sprak en ons hielp, kwamen we na een wandelingetje, bij een flat gebouw, kantoortje was op de 23 ste verdieping, na betalen, werden we bij ons appartement gebracht. Zag er best goed uit. Grote kamer, keukentje met wasmachine ( yes, kleding wassen!) en badkamer met westerse wc en douche.
Ja westerse wc, want diverse wc zijn van die hang- wc's. Niet onze favoriete wc's...
Chengdu is een ook weer een grote stad met luxe winkels, maar ook veel kleine winkeltjes.
Voor lin kleding gekocht, bij welke winkel... Haha, de H & M. Maar veel leuker dan on Nederland. En bij de C & A...ja ja. Ook veel leuker dan in Nederland, veel hyper....
Via onze vriend Luke en zelf googlen en een Chinees meisje, Vivi (ze sprak ons aan in people's park en deelde haar fruit, ze vond ons drieën zo cute) zijn we de volgende dag, op tijd, het research and breeding panda centre gaan bezoeken (entree 56 y omgerekend 4,24€, Lin gratis)
Wat een leuke beesten, zo schattig en ook hebben we de rode panda's geuzen, stuk kleiner en rood qua kleur dus...
Terug naar het appartement en effe rusten. Ernst weer een massage, Lin en ik werden na 2 uur een beetje ongerust, maar toen wij de lift uitstapten, stond daar gelukkig Ernst!
Helemaal gemasseerd, geen ontspanningsmassage, maar sportmassage....
Op stap met zijn 3en naar raffles city. Mall met diverse leuke winkels en paar restaurantjes.
Heerlijk gegeten bij ons favoriete restaurant ; tot 3maal toe.
1keer lunch en 2 keer diner. Verrukkelijk ! Voor gemiddeld 13 €.
Na goede nachtrust , op het het vliegveld, naar Changsha!
Lin haar geboortestad.
Groet Lin en Lin

• 25 Juli 2014 - 19:20

Hilda Angelo Bronzi:

Hallo lieve mensen,
    Al weer heel wat moois gezien in China, geweldig. En Lin is ook weer heerlijk verwend met kleding......Onze buurtjes zijn 2 jr. geleden naar China geweest en wat ze soms erg vonden was dat bijna niemand Engels sprak, jullie ervaren dit dus ook. En Lin haar chinees? Kan ze er soms mee overweg? Wens jullie nog heerlijke dagen en zal jullie volgen, en geniet maar want het is zó snel voorbij! Liefs en groetjes Hilda xx Angelo.

• 25 Juli 2014 - 19:34

Oma Lizzy:

Geweldig,geweldig!
    Gisteren was ik in Mechelen.Heb toen extra aan Naomi en Lin gedacht.
    Laat Naomi nou bevallen zijn van een prachtige dochter Joan Willy.Donderdag 24 juli om 16.30 uur,gewicht 6 pond en nog wat.Vandaag 25 juli ook zo bizonder omdat Lin in Changsa is geweest.
    Wat zullen jullie veel te vertellen hebben.Geniet nog maar van al die dagen,die je nog hebt tot 7 augustus.
    Lieve 3 een dikke knuffel van een trotse over grootmoeder.

• 25 Juli 2014 - 19:59

Leo En Elly:

Wat leuk om jullie berichtjes te lezen. Het lijkt me idd lastig dat je de taal niet spreekt en dat zo weinig mensen Engels spreken. Het zien van de warriors lijkt me erg mooi en indrukwekkend. Dat is toch wel iets bijzonders. Ben benieuwd naar jullie ervaringen in Changsha. Nog heel veel plezier! Liefs van Leo en mij.

• 26 Juli 2014 - 12:55

Rob Van Der Sloot:

Leuke, spannende verhalen, heel veel plezier, wij genieten van Joan! Xxx